Beeld van een blogger (1) – Kuzz voor Guzz

(1)
In de trein luister ik
naar Ashes are burning van Renaissance, het doet me denken aan lang vervlogen tijden. Straks ga ik m’n allereerste blogserieman ontmoeten, we hebben afgesproken in ’t Wapen van Kennemerland, een restaurant aan de rand van Haarlem omzoomd door weilanden met uitzicht op loombruine koeien. Heerlijk landelijk. Op m’n OV-fiets kom ik iets te laat aan hijgen, ik was weer eens de weg kwijt. Op het terras speur ik naar een glimp van Guzzler en zie hem vervolgens aan een tafeltje binnen zitten met een glas rode wijn voor zich. ‘Lekker’, denk ik. De begroeting is hartelijk, wat me daarbij meteen opvalt is z’n vriendelijke, open blik.

Het gesprek verloopt moeiteloos, allerlei onderwerpen vliegen voorbij, van Portugese voorouders tot sterrenbeeld weegschaal. Onder de vrolijke Loekie de Leeuw-avatar zit een slanke man van rond de vijftig, heldere grijsblauwe ogen achter een bril, die in het niet-virtuele leven boeken verkoopt en zich weleens ergert aan kantoorbazen die geen benul hebben van wat er op de werkvloer gebeurt getuige uitspraken als ‘we moeten het poortalarm pro-actief afhandelen’. In zijn vrije tijd leeft hij zich uit door middel van theaterimprovisatie en houdt van een avondje darten met vrienden. Met dat laatste heb ik geen ervaring, maar zijn interesse voor psychologie, liefde voor documentaires en fascinatie voor apen deel ik.

Nadat ik ook aan de wijn ben gegaan, komt het accent te liggen op uitgaan in Haarlems mooie binnenstad. Tot m’n verrassing kent hij In den Uiver, de kroeg waar ik vorig jaar een keer met een medeblogger was, die herenkamer heeft toen indruk gemaakt, daarnaast gaat hij weleens naar bruine cafΓ©s als Studio en De lift. Wanneer muziek ter sprake komt, blijkt jazzy en klassiek niet echt aan hem besteed, maar kan hij onder andere wel genieten van Chris Rea, Annie Lennox of een goede danceplaat. Als ik vervolgens naar z’n favoriete film en tv-programma vraag, noemt hij What lies beneath en Snog, marry, avoid. Dat laatste make-under-programma past helemaal bij de Guzzler die ik virtueel heb leren kennen en nu ook een beetje in het echt.

Uren later, nadat we nog een omweg hebben gemaakt om even snel een paar Haarlemse koeien op de foto te zetten, nemen we op het station afscheid met een zoen.
Marjelle

Guzzler draait: Lisa Gerrard

5 Reacties op “Beeld van een blogger (1) – Kuzz voor Guzz

  1. Lisa Gerrard bezorgt mij koude rillingen
    nooit zal ik Guzzler nog kunnen lezen
    zonder mijn mofje.

  2. Henk van Loon 30-05-2010 22:59
    Goed bedacht, goed gedaan en goed geschreven.
    Chapeau!
    ———————————-
    Marjelle 30-05-2010 23:01
    Erg leuke eerste reactie, Henk, bedankt!
    M’n tweede ontmoeting heb ik inmiddels ook achter de rug en allebei waren ze bijzonder op hun eigen manier, de komende weken staan er nog een paar gepland, de rest komt later, ik heb er zin in. πŸ™‚
    ———————————-
    Bart 30-05-2010 23:08
    Een leuke, erg originele beschrijving van een bloggers-ontmoeting, Marjelle!
    En… tussen de koeien in Haarlem, dat had ik niet verwacht… πŸ™‚
    Hartelijke groet, Bart
    ———————————-
    Annet 30-05-2010 23:10
    Origineel idee Marjelle en natuurlijk weer
    met veel oog voor detail, kleine te raden
    puzzelwoordjes gemaakt……hoe je dat doet
    is mij een raadsel:)
    Guzzeler: ik zou langs veel meer bloggers willen gaan
    maar het is gewoon onmogelijk……
    Fijn dat jij dat nu doet, er is een begin tenminste……
    ———————————-
    Mevrouw Voordijk 30-05-2010 23:12
    De onderliggende boodschapjes deden me denken aan Dan Brown.
    Heel apart.
    ———————————-
    Wattman 30-05-2010 23:18
    Hartstikke leuk idee, zeker mee doorgaan! Je schrijft ook vlotjes, het leest lekker.
    En koeien in Haarlem? Ik had niet anders verwacht…in elk dorp staan toch koeien??
    ———————————-
    Marjelle 30-05-2010 23:26
    *Thanks, Bart, ja, aan de rand van Haarlem lagen en stonden ze loom in de wei. Helaas was het niet echt mooi weer, dus we hebben niet op het terras kunnen zitten met live uitzicht op… πŸ˜‰
    *Ik vind het ook leuk om op deze manier een blogger even in het middelpunt te zetten, Annet, zodat ook andere mensen met hem of haar kennis kunnen maken. πŸ™‚
    Hoe je die alt-text doet, had ik al eens uitgelegd, dacht ik, maar mss heb je dat toen niet meer gezien. Ik wil het met alle plezier nog een keer doen, hoor
    – Je selecteert met de muis het woord waar je een ‘gedachtenwolkje’ (alt-text) bij wilt zetten.
    – Vervolgens klik je op het link-ikoon (schakeltje) en zet bij ‘Titel’ je tekst neer.
    – Dan klik je op ‘Invoegen’ en klaar is Kees!
    ———————————-
    Marjelle 30-05-2010 23:29
    *Welkom, mevrouw Voordijk, en een aparte reactie. πŸ˜‰
    *I will and I can, Wattman. πŸ™‚
    Puh, Haarlem is geen dorp! πŸ˜‰
    ———————————-
    zelfstandig_journalist 31-05-2010 10:03
    Zo leer je de medebloggers eens van een andere kant kennen.
    ———————————-
    martin 31-05-2010 11:49
    Een mooie plek in Haarlem die je koos
    voor deze foto. Ik kom er graag langs.
    ———————————-
    Marjelle 31-05-2010 12:28
    *Dat is ook het leuke van zo’n ontmoeting, ZJ, de man/vrouw achter de avatar. πŸ™‚
    *Erg mooi vond ik het ook, mss kom ik daar nog een keertje terug met zomerweer, Martin.

  3. Godenkind 31-05-2010 12:31
    Leuk. Ik ga al je ontmoetingen zeker volgen.
    Kost dat niet heel veel geld en heb je daar wel genoeg van?
    Anders moet je misschien even wat ondersteuning vragen!
    ——————————————–
    Marjelle 31-05-2010 12:40
    Mooi, Godenkind! De volgende is a.s. vrijdag alweer.
    Gelukkig heb ik korting en ben al jaren niet op vakantie geweest, dat scheelt een hoop. πŸ˜‰
    Bovendien heb ik tot nu toe lieve bloggers getroffen die me trakteerden, maar dat hoeft natuurlijk niet. πŸ™‚
    Even iets anders, ik ben benieuwd welke diehard er vandaag 100 pag. in m’n blog heeft zitten lezen? πŸ˜‰
    ——————————————–
    meneer_opinie 31-05-2010 13:03
    Misschien was ik dat. Ik was je een beetje uit het oog verloren en vandaag is een vrije dag hier en ik zag ergens anders een reactie van je. Dus ik pakte de draad maar weer eens op.
    ——————————————–
    Marjelle 31-05-2010 13:15
    Leuk dat je de draad weer oppakte, M.O., ik ben zelf minder actief (geweest), dus heb ook hier en daar steekjes laten vallen, bij wijze van. πŸ˜‰ Ik dacht alleen dat er bij jou meestal Angola o.i.d. bij staat en dit was Amsterdam. Maakt niet uit, i.i.g. ook leuk om je weer even te ‘zien’. En tja, jij woont te ver weg voor ‘Beeld van een blogger’ helaas, bovendien heb ik een fladderfobie… anders was ik mss nog wel… πŸ™‚
    ——————————————–
    Heyta (Ivy) 31-05-2010 13:38
    Leuke actie. Wanneer kom je langs ;-))))
    ——————————————–
    cor verhoef 31-05-2010 13:40
    @Marjelle,
    Zeker mee doorgaan, met die ontmoetingen. Leuk dat je Guzzler op je lijstje hebt gezet. Zou ik ook gedaan hebben.
    Tussen ons wordt het niks qua ontmoetingen, ben ik bang. (snif) πŸ˜‰
    groet,
    cor
    ——————————————–
    Marjelle 31-05-2010 13:51
    *Hoi Heyta, wie weet op een mooie zomerdag… ;-)))
    Dan wil ik natuurlijk ook alpaca’s zien, maar dat begrijp je wel. πŸ˜‰
    *Leuk dat jij Guzzler ook had gekozen, Cor. Ik ben benieuwd wat je van m’n andere keuzes vindt… πŸ˜‰
    Nope, ik denk het ook niet, of je moet ooit een keer in R’dam zijn, dan trakteer ik je op een terrasje. πŸ™‚
    ——————————————–
    meneer_opinie 31-05-2010 13:54
    @ Marjelle: Als het een IP-adres uit A’dam was, dan was ik het toch niet, want ik zit nog steeds in Angola.. Maar de derde week van juli (21-26) ben ik even in NL en niet ver van Rotterdam. Daar zou een eventueel gesprek toch moeten plaatsvinden, want of je nou een fladderfobie hebt of niet, Angola kom je niet zo gemakkelijk binnen, daar heb je een uitnodiging voor nodig van een organisatie/bedrijf/instantie en nog zo het een en ander.
    ——————————————–
    Annelies 31-05-2010 14:00
    Erg genoten van deze eerste in een serie, je hebt de gave om veel indrukken door te geven in weinig woorden, knap! En zeker leuk iets meer van Guzzler te weten, de links ga ik zo nog bekijken!
    ——————————————–
    Marjelle 31-05-2010 14:23
    *Klopt, dat dacht ik ook, M.O., het is een andere diehard. πŸ˜‰ Dus zelfs zonder fladderfobie niet eens… :o)
    Klinkt goed, derde week van juli in Nederland, mail je me anders even op marjellemailt@gmail.com want ik kan zelf geen berichten versturen via het VK-blog.
    *Bedankt, Annelies! Blog (2) is trouwens een stuk langer geworden, maar dat heeft er ook mee te maken dat de afspraak uitliep. πŸ˜‰ Straks logeer ik ergens dagenlang… en dan kan ik haast een blogboek schrijven. πŸ˜‰
    ——————————————–
    maria-dolores 31-05-2010 15:45
    leuk initiatief!
    zelf zal Guzzler wel reageren met ‘alsjemenou!’

  4. Marjelle 31-05-2010 15:49
    Thanks, Maria-Dolores!
    Ha ha, dat klopt, als je met je muis over ‘Loeki de Leeuw-avatar’ glijdt, dan zie je dat ook staan. πŸ˜‰
    ————————————————-
    cor verhoef 31-05-2010 16:58
    @Marjelle,
    = Nope, ik denk het ook niet, of je moet ooit een keer in R’dam zijn, dan trakteer ik je op een terrasje. :)=
    Daar hou ik je aan! * Belt reisbureau en boekt ticket naar Kralingse Plas*
    ————————————————-
    Marjelle 31-05-2010 17:17
    Ha ha (alweer ;)), Cor, ik hou wel van een beetje initiatief!
    *Regelt alvast tafeltje bij de Schone Lei*
    http://www.deschonelei.nl/framesite.h...
    ————————————————-
    cor verhoef 31-05-2010 17:25
    @Marjelle,
    In de wind en uit de zon graag πŸ˜‰
    ————————————————-
    Marjelle 31-05-2010 17:32
    Hm, dan hebben we een probleem, ik wil het precies andersom. πŸ˜‰
    ————————————————-
    martin 31-05-2010 18:15
    Fiets dan een klein rondje via het visserspad naar Zandvoort
    en door de Kennmerduinen weer terug naar H’lem. Pracht uitstap.
    ————————————————-
    Marjelle 31-05-2010 18:37
    De Kennemerduinen klinken goed, Martin, maar voor de exacte route zal ik me tegen die tijd op Google Maps of eventuele metgezel moeten storten. πŸ˜‰
    ————————————————-
    Guzzler 31-05-2010 18:53
    Asjemenou! Sta ik bijna bovenaan πŸ™‚
    ————————————————-
    Marjelle 31-05-2010 19:07
    ‘You go, Guzz!’ :-)))
    ————————————————-
    zelfstandig_journalist 31-05-2010 19:38
    In Vlaanderen zitten ook een paar interessante bloggers. Als je toch internationaal wilt gaan :-). 60 minuten en ge staat in Antwerpen vanuit Rotterdam.
    ————————————————-
    Marjelle 31-05-2010 19:44
    Sst, my lips are sealed, ZJ… :-p
    Maar idd Antwerpen is veel dichterbij nu ik weer in Rotterdam woon.
    ————————————————-
    zelfstandig_journalist 31-05-2010 21:13
    Ik zeg niets meer :-).
    ————————————————-
    Guzzler 31-05-2010 22:19
    We did it Marjelle πŸ™‚
    ————————————————-
    Marjelle 31-05-2010 22:22
    *ZJ
    :-x)
    *Yes, we did, Guzzler. πŸ˜‰
    ————————————————-
    paco painter 01-06-2010 12:22
    Mooie ontmoeting, mooi beschreven
    ————————————————-
    Marjelle 01-06-2010 14:13
    Mooie reactie, Paco.
    ————————————————-
    Godenkind 01-06-2010 18:27
    Las het net pas.
    Eeeeh, ik vind je wel leuk hoor maar om nou honderd items van je te gaan lezen!
    Maar blijkbaar heb je een stille aanbidder.
    ————————————————-
    Marjelle 01-06-2010 20:38
    Tsja, 100 is wel veel idd. πŸ˜‰
    Wie weet… of het is juist andersom, ik heb hier al genoeg rare dingen meegemaakt.
    ————————————————-
    svara 01-06-2010 22:11
    leuk Marjelle
    wat een idee, wat een uitdaging!
    met plezier gelezen ook die van vandaag.
    veel succes!
    ————————————————-
    Marjelle 01-06-2010 22:23
    Leuk dat je het leuk vindt, Svara. πŸ˜‰
    En bedankt, ik neem je succeswens a.s. vrijdag mee op de fiets!

  5. Mij ook, Ghijsa, dat eerste dan. πŸ˜‰

Ben benieuwd naar je reactie